SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA

Assalammualaikum semua...
Alhamdulillah saya dengan penuh semangat jitu nak juga selitkan diri untuk menulis lagi..Bukan apa kita nak berjaya kenalah ada usaha lebih...Jangan dok meratap susah susah susah tapi takde wat pape pun untuk keluar dari kesusahan yang disebut-sebut tadi. Saya tidak tujukan kepada sesiapa taw...ini adalah peringatan untuk diri saya supaya terus bersemangat untuk meneruskan apa yang telah saya mulakan.

Seperti yang dijanjikan sebelum ni saya nak review sikit pasal seorang kakak dari KL yang order 3 jenis scrub saya untuk buat jenama dia sendiri. Puas saya fikir apakah tajuk yang paling sesuai untuk diletakkan untuk entri kali ni last last saya memilih SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA  sebagai tajuknya. Amacam ok tak? Dapat search tak? hehehe

Semalam saya buat 4jenis scrub dari pagi sampai malam. Tapi kakak ni order scrub muka  dan badan je. Betul-betul seronok saya menguasai arena dapur untuk melaksanakan order kakak ni hahaha...Pukul satu pagi baru saya siap semuanya. Kalau cerita pasal letih memang sangat sangat letih tapi saya tetap berpuashati sebab saya dapat menyiapkan dengan sempurna demi kepuasan pelanggan saya. 

SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA
~ Scrub siap untuk dihantar ~

Mula-mula sekali sebagai pembuka operasi saya proses scrub koko terlebih dahulu. Selepas 2jam selesai sambung pula dengan scrub oat dan kopi...Pukul 2 selesai siap bungkus untuk kakak tu terus pos. Alhamdulillah saya berjaya pos hari yang sama selepas kakak tu buat bayaran pagi tu. Saya sangat-sangat mementingkan servis dan kualiti dalam urusniaga saya...Bagi saya ini adalah salah satu cara yang boleh diguna pakai oleh saya untuk bersaing dengan peniaga-peniaga seperti saya...Apa orang kata tu...Bersaing dengan cara sihat ye tak...

Selesai maghrib saya sambung balik buat Lipscrub yang saya dah cerita pada entri sebelum ni..Tak baca lagi??? Meh tengok kat SINI . Jangan tanya saya kenapa scrub bibir lebih mahal daripada scrub muka dan badan. Ini kerana scrub bibir lebih susah(renyah) nak buat dan bahannya lebih mahal...so kenalah kira sekali kos nya kan...hehehehe

SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA   SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA
~ ni salah satu scrub yang kakak tu ambil...in progress scrub oat & koko ~

Ramai orang tanya saya mahsyuk sangat ke jual scrub organik ni? Sebab saya dah buat kerja ni setahun lebih dah, tak henti-henti cerita pasal scrub. Kat group cerita scrub organik...kat facebook cerita scrub organik...kat IG pon cerita scrub organik...Kat blog HOMEMADE BEAUTY MALAYSIA apatah lagi asyik membebel je...Itu belum kat twiter segala bagai tu lagi..." kenapa eh kau masih lagi dengan scrub organik kau? Kau tak jemu ke? ke...kau untung gila dengan scrub organik ni?"


Hurmmm...apa jenis soalan la dia bagi kat saya pun saya tak tahu...nak kata dia cuba nak kritik tak mungkin sebab takkan la dia nak buat macamtu kat saya kan...Itulah yang ramai orang belum tahu kenapa saya masih disini dengan scrub organik saya tanpa rasa jemu. Income mahsyukk??? Saya sentiasa bersyukur dengan apa yang Allah kirimkan buat saya. Kalau ada order saya penuhi kalau tiada order saya anggap belum masanya untuk saya terima rezeki dari Allah. Saya hanya perlu berusaha sahaja...Yang Maha Pemberi Rezeki adalah Allah. 

SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA
~ Sempat ambil gambar sebelum tutup kotak...hehehe(selit sikit gambar nanti boring pula baca) ~

Itulah prinsip yang saya pegang hingga sekarang dan saya sentiasa berdoa agar selama-lamanya saya akan pegang prinsip itu. Saya berniaga bukan untuk kaya raya tetapi saya ingin membantu mereka yang memerlukan perkhidmatan saya. Kena faham ya konteks membantu versi saya...jangan ada yang cakap kalau nak bantu kenapa bagi harga yang lebih kurang je dengan orang lain yang jual scrub organik ni... Kena faham ya...Kalau saya menjual dengan harga sesuka hati dengan rate harga yang jauh lebih murah daripada peniaga lain saya akan menjadi seorang peniaga yang zalim sebab membolot semua rezeki yang mungkin mereka lebih perlukan. Saya bukan seperti itu

Lebih kurang 4 tahun lepas kami berpindah dari selangor ke johor kerana tuntutan kerja suami saya. Nak tak nak saya terpaksa berhenti kerja dan ikut pindah. Mungkin ada hikmahnya saya ditakdirkan berpindah ke sini. Masa mula mula pindah ada juga saya usaha nak cari kerja sebab dah biasa bekerja pegang duit tetiba takde kerja...sedih juga saya. Tapi saya tak berjaya dapatkan pengasuh yang berkualiti macam pengasuh anak-anak saya sebelum ni. Saya takut nak tinggalkan anak-anak saya dengan orang. Dan mungkin inilah hikmahnya yang Allah nak bagi pada saya. Dia nak saya sendiri yang mengasuh anak-anak saya...bukan orang lain..Maka...berputih mata lah saya untuk makan gaji mulai saat itu...huhuhuhu

Kalau korang nak tahu saya ni memang buta IT...sebelum ni nak buka FB pun terketaq-ketaq...Memang zero...Blog?? Apatah lagi...setahun saya buat research pasal macammana nak create blog...sebab masa mula-mula cuba create blog guna telefon bila preview jadi lain dari yang dibuat. Banyak kali cuba tak berjaya...Tanya orang semua cakap tak tahu...Tak tau macamana nak ajar saya hehehe(buta IT la katakan)...Lepastu saya cuba menjahit kerongsang bunga,kerongsang felt. Tapi tak menjadi sebab tiada sambutan...susah nak jual,mungkin tiada rezeki saya dalam bidang itu...Selepas tu saya cuba buat berniaga acar buah hantar kat kedai-kedai sekitar kawasan tempat saya tinggal...Pada mulanya ok tapi pusingan yang ke-2 saya tengok tempat saya letak acar buah saya tu tak jaga barang saya dengan betul. Tumpah-tumpah...berhabuk...sedih sangat...Korang taw kan modal buat acar buah ni besar juga...tapi takpelah bukan rezeki saya

Selepas saya gagal kali ke-2 saya join dropship produk kecantikan pula...haaa...yang ini saya buat sampai sekarang. Walaupun saya sibuk dengan scrub tapi masih ada yang mencari saya kalau diorang nak beli produk kecantiakan. Kalau korang nak tahu...daripada buat dropship inilah saya menjadi diri saya sekarang. Saya tak keluar satu sen pun modal untuk mula berniaga...

Tapi itu dulu...bukan sekarang...sekarang dah ramai sangat dropshipper sampai dah takde pelanggan yang nak membeli...Penjual lebih ramai daripada pembeli hahaha...Saya rasa memang patutpun pemborong atau pembekal atau owner produk ni letak yuran tinggi tinggi kat sesiapa yang nak jadi dropshipper supaya yang join tu adalah orang yang betul-betul minat berniaga nak cari rezeki. Ini tak...yang nak beli untuk diri sendiri sebulan sekali pun layak jadi dropshipper...Abis tu siapa yang nak beli dari kamiiiii!!!!! Huhuhuhu...pstttt korang kalau nak beli produk kecantikan dengan saya boleh tengok kat SINI

Tiada sesiapa dalam dunia perniagaan ni nak berniaga tapi tak nak untung. Semua orang berniaga sebab nak cari rezeki(daripada keuntungan). 99% sumber rezeki adalah dari perniagaan...Perniagaan adalah sunnah Rasullullah(s.a.w). Jika kita ada peluang dan ruang janganlah sia-siakan peluang untuk berniaga kerana berniaga adalah sunnah.   Tanda kita cintakan Rasullullah salah satunya adalah mengikut apa yang di ajar. Haaa kannn...dapat tak?Berniaga mampu membawa sesiapa sahaja keluar daripada masalah kewangan jika dilakukan dengan betul. Niat kena betul.

SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA
~ Alhamdulillah...masa saya sedang menaip entri ni kakak tu bagitahu barang yang saya kirim sudah sampai...~

Jangan cakap tajuk SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA ni tiada kaitan dengan apa yang saya bebelkan ni sebab saya cuma nak bagitahu korang baru sekarang(lebih kurang 6bulan yang lepas la) saya dijejaki sedikit setelah sekian lama saya berjuang untuk mendapatkan tempat dihati pengguna produk organik. Bukan saya cakap saya dah cukup berjaya saat ini tetapi saya cuma nak bagitahu sudah ada orang yang nampak saya...Kalau saya dah berjaya kaya raya mana ada masa nak membebel kat sini dik oiiii...Kalau dah berjaya sejaya jaya nya mesti sibuk sana sini...takde masa nak menaip sepatah sepatah kat blog ni...Sebab belum cukup berjayalah saya masih berada disini untuk kenalkan diri kepada orang...Tolong jangan salah anggap dengan kenyataan saya...fahamkan betul-betul ya...Tak faham boleh tanya...saya tak garang...hehehe

Jadi kesimpulan yang dapat saya rumuskan dalam tajuk SCRUB ORGANIK SEMAKIN MENDAPAT TEMPAT DI HATI PENGGUNA  ni adalah dalam berniaga kita harus istiqomah...bukan senang nak senang,orang yang berjaya sekarang mungkin pernah gagal 10 kali sebelum ini yang kita tidak tahu sebab kita tak pernah nak ambil tahu...yang kita ambil tahu adalah kisah kejayaannya..Bersabar dengan apa jua cabaran dan rintangan. Ingat!!! Allah sentiasa ada bersama-sama kita selagi kita bersama-samaNya...Mintalah bantuanNya disaat kita kesusahan kerana Dia sentiasa berharap untuk membantu kita...Cuma tunggu kita minta sahaja

Saya berasa sangat bersyukur dengan rezeki yang diberi untuk saya. Walaupun bisnes saya tidak sehebat mana tetapi lebih baik daripada saya langsung tidak berbuat apa-apa(buang masa) sekurang-kurangnya saya dapat membantu meringankan beban suami dan keluarga. Itu sudah cukup untuk saya berpuashati. Saya doakan semoga Allah menemukan saya dengan mereka yang benar-benar memerlukan perkhidmatan saya dan mereka juga diberi kekuatan dan istiqomah untuk berjaya suatu hari nanti

Akhir sekali terima kasih kepada korang korang yang baca sampai habis entri saya kali ni. Maafkan saya jika saya ada menyakiti hati sesiapa dalam bicara saya kali ini. Segala yang saya coretkan adalah mengenai diri saya sendiri dan tiada kaitan dengan sesiapapun . Jumpa lagi dalam entri yang akan datang ya...Wassalam